Zamień chemię na jedzenie

Witajcie.
Dzisiaj postanowiłam, że poznamy się ciut lepiej.
Musicie wiedzieć o mnie pewne fakty, prócz kosmetyków moim drugim hobby jeśli można tak powiedzieć jest zdrowe jedzenie, ograniczanie chemii i dbanie by moja lodówka była pełna nieprzetworzonej żywności.
Pierwszą książką jaka wpadła mi w ręce była książka Kasi Bosackiej Czy wiesz co jesz?
Ona wprowadziła mnie w świat zdrowej żywności i podejścia do jedzenia, które znajduje się na moim stole. Polecam ją absolutnie wszystkim, którzy chcą być świadomymi konsumentami.
Warto ją przeczytać by mieć pojęcie co kryje się w jedzeniu.
Jakiś czas temu skusiłam się na książkę Julity Bator Zamień chemię na jedzenie, w której mamy kilka przepisów na potrawy , które możemy przyrządzić sami w domu z wybranych przez siebie produktów, od tej pory nie kupuję gotowych jogurtów smakowych tylko jogurt naturalny o odpowiednim składzie i do niego dodaję owoce. Wiem, że nie pozbędę się całkowicie chemii ze swojego życia, ale małymi krokami mogę poprawić sytuację. Bo jesteśmy ludźmi i kuszą nas niestety nie zawsze zdrowe prudukty.
Książka przekazała mi też to, że przygotowywanie jedzenia w domu może być celebracją, może pomagać w spędzaniu czasu razem.
A przede wszystkim ta świadomość, że wybieram jak najmniej przetworzoną żywność i dbam o zdrowie całej naszej rodziny dodaje mi skrzydeł.
W książce jest też spis dodatków do żywności potencjalnie niebezpiecznych, a także tych, które uznawane są za nieszkodliwe dla zdrowia.


Ciekawa jestem jakie jest Wasze zdanie na temat zdrowej żywności, chętnie je poznam

Pozdrawiam
HUTOSIA

14 komentarzy:

  1. Skupiamy się bardzo na tym, co jemy. Jesteśmy wegetarianami i odkąd przeszliśmy na taką dietę czujemy się znacznie lepiej- fizycznie, psychicznie i moralnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o zdrowe odżywianie, to u mnie jest z tym niestety bardzo różnie. Staram się jednak zawsze czytać składy na opakowaniach i nie kupować rzeczy, które są chemiczne. Książka wydaje się być bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że od zawsze u mnie w rodzinie była wpajana zasada zdrowego żywienia. Mamy działkę i wiosną, latem ciężko pracujemy w pocie czoła, aby mieć naturalne pomidorki, ogórki itd. A co roku przychodzą cholerne złodzieje na gotowe i zawsze coś zawiną.. Bez porównania swojskie truskawki, a te wodniste ze sklepów przykładowo. Ostatnio założyliśmy również wędzarnie - i wędzimy naturalnie mięso. Co z tego, jak resztę produktów i tak trzeba kupić, wiadomo, że nie ma czasu, aby np. samodzielnie wypiekać chleb...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mniej jednak nie piję gazowanych napojów - te kolorowe..fuj! ostatnio pijam herbatę fustiastą nie z torebek, fast -foody jem raz na ruski rok, zastanawiam się nad zmianą cukru białego na brązowy, bo biały to również sama chemia.. Jakby się dobrze zastanowić, trzeba by wyrzucić wszystko i jeść ryż jak Chińczyk.. a nie przepraszam biały ryż jest również sztucznie wybielany :D

      Usuń
  4. staram się zdrowo odżywiać jednak nie zawsze mi to wychodzi niestety,

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki o jedzeniu jako takim nie czytałam, prędzej o odchudzaniu, gdzie było o jedzeniu.
    Osobiście staram się zdrowo odżywiać, ale i przetworzone produkty oraz te z chemią od czasu do czasu trafią na mój talerz. W dzisiejszych czasach jest tyle pokus. Kusi zapach, kolor, konsystencja... Ciężko czasem zrezygnować z ciężkostrawnych, nafaszerowanych chemią potraw na rzecz jogurtu naturalnego albo zdrowej zielonej sałaty...

    OdpowiedzUsuń
  6. Zauważyłam,że teraz bardzo dużo osób zwraca uwagę na zdrowe jedzenie i uważam że to jest genialne.
    Sama też starałam się zdrowo odżywiać, ale od maja-czerwca 2013 roku to już tak w ogóle, tak jak mówisz nie da się całkowicie wyeliminować produktów niektórych albo nawet nadal nie do końca jesteśmy świadomi co do wszystkich składów itd,ale zmiana diety to samo dobro dla naszego ciała i nawet umysłu.
    Od listopada jestem dodatkowo na diecie prowadzonej przez lekarza, bo musiałam podjąć takie kroki dla moje zdrowia i jestem mega zadowolona. Widzę ogromną różnice:))) Jeśli chodzi o napoje to nawet dużo wcześniej nie piłam tych kolorowych napojów w kolorach tęczy i nie używałam przypraw typu vegety itp.


    Napisz mi jakiej firmy kupujesz jogurt naturalny!? Szukam jakiegoś super a wszystkie są podobne:(

    Czekam teraz na jakieś kulinarne wpisy:)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najbardziej polecam jogurt grecki, ale tylko firmy bakoma ze względu na skład, który jest ograniczony do minimum:):) wpisy kulinarne raczej nie, bo w kuchni słabo mi idzie, a już na pewno nie tak dobrze, żeby się tym dzielić, nie czuję się na siłach, ale będą notki o produktach bez chemii obiecuję:)

      Usuń
    2. O tak! Jogurt grecki jest naprawdę fajnym produktem :) Bardzo lubię i często wykorzystuję do przyrządzania sosów na przykład. Polecam! :)

      Usuń
    3. tez go czasem kupowałam ale zapomniałam o nim teraz.
      Widze, że był to wtedy dobry wybór:)
      Z tego co pamiętam jest chyba bez mleka w proszku,
      dzięki za informacje:)))

      Usuń
  7. wiem co jest zdrowe, a co nie :) staram się jeść zdrowo, ale ciężko mi wykluczyć z diety słodycze ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem za zdrową żywnością, ale nie dajmy się też zwariować :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Kobiece Fascynacje , Blogger